kyiv-80-50
kyiv-80-50
kyiv-80-50
kyiv-80-50
kyiv-80-50

Душпастирська статистика Київської Архиєпархії

I. Особисті дані

  1. Кількість анкет: 41.
  2. Кількість священиків: 38, дияконів: 3.
  1. Роки народження: 1956 – 1983;
    середній вік: 38 роки;
  2. місце народження:
    Львівська обл. – 25,
    Тернопільська обл. – 5,
    Івано-Франківська обл. – 5,
    Київська обл. – 4;
    Хмельницька обл. – 1;
    Черкаська обл. – 1.
  3. Семінарії:
    Львівська Духовна семінарія Святого Духа – 15;
    Івано-Франківська Теологічна Академія – 7;
    Вища митрополича семінарія у Варшаві – 5;
    Підпільна семінарія – 4;
    Тернопільська Вища Духовна семінарія ім. Патріарха Й. Сліпого – 3;
    Вищий Духовний Інститут ім. блаженного Миколая Чернецького (ЧНІ) – 2;
    Ленінградська Духовна семінарія – 2;
    Папська Теологічна Академія у Кракові – 1;
    Київська Духовна Академія – 1;
    Тернопільська Духовна семінарія УАПЦ – 1.
  1. Роки закінчення семінарійних студій: 1985 – 2009.
  2. Дати свячень:
    дияконських: 1983 – 2009;
    священичих: 1986 – 2009;
    середня тривалість священичого служіння: 8,5 років.
  1. Свячені для:
    Київської архиєпархії – 20;
    для монастирів – 10;
    Львівської архиєпарії – 3;
    у підпіллі – 2;
    Тернопільсько-Зборівської єпархії – 2;
    Стрийська єпархія – 1;
    Донецько-Харківського екзархату – 1;
    Немає відповіді – 2.
  1. Свячені Владикою:
    Блаженнішим Любомиром – 2;
    Богданом Дзюрахом – 7;
    Василієм Медвітом – 6;
    Юліаном Гбуром – 4;
    Софроном Дмитерком – 4;
    Юліаном Вороновським – 3;
    Михаїлом Колтуном – 2;
    Ігорем Возьняком – 2;
    Йосифом Міляном – 2;
    Блаженнішим Любачівським – 1;
    Іринеєм Біликом – 1;
    Василієм Семенюком – 1;
    Степаном Меньком – 1;
    Софроном Мудрим – 1;
    Михаїлом Сабригою – 1;
    Филимоном Курчабою – 1;
    Кирилом Михайликом УПЦ КП – 1;
    Немає відповіді – 1.
  1. Світська освіта:
    вища – 7;
    середня спеціальна – 17;
    немає – 17.
  1. Досвід праці за світською спеціальністю: 13.
  2. Цивільний стан:
    29 одружених;
    2 неодружені;
    10 монахів ( 6 – ЧСВВ, 3 – ЧНІ, 1 – Студит).
  1. Освіта дружини:
    вища – 19;
    середня спеціальна – 8;
    середня – 2.
  1. Зайнятість дружини:
    працює – 14;
    не працює – 6;
    декретна відпустка – 9.
  1. Діти у священичій сім’ї:
    ТАК – 22;
    НІ – 7;
    середня кількість дітей у сім’ї – 2.
  1. Ієромонахи – 10:
    6 – ЧСВВ, 3 – ЧНІ, 1 – Студит
    Перші обіти – 1980-2000
    Вічні обіти – 1986-2006.

 

ІІ. Історія прибуття на Схід України

16. Роки початку служіння: 1990 – 2009;
Середня тривалість служіння на Сході – 7 років.

  1. Причини приїзду на Схід:
    власне бажання – 20;
    посланий настоятелем – 12;
    навчався в семінарії від екзархату і приписаний через свячення – 4;
    за контрактом – 3;
    місцевий уродженець – 2.
  1. Основні мотиви приїзду на Схід:
    служити Богу і людям;
    відчуття потреби у душпастирях на теренах Сходу.
  1. Приїзд на Схід упродовж навчання у семінарії:
    ТАК – 23 (усі багаторазово);
    НІ – 18.
  1. Переїзд на Схід відбувся одразу з родиною:
    ТАК – 21;
    НІ – 8 (переїзд відбувся від 3 місяців до 2 років).
  1. Досвід попереднього служіння на Заході України:
    ТАК – 13;
    НІ – 28.

 

ІІІ. Праця на Сході

А) Місцевість та приміщення

  1. Приналежність до єпархії: Київська Архиєпархія – 41.

до парафій:
Київська обл. – 24;
Вінницька обл. – 7;
Житомирська обл. – 5;
Черкаська обл. – 2;
Чернігівська обл. – 1;
Немає відповіді – 2.

  1. Служіння:
    на вже існуючій парафії – 27;
    на новоствореній парафії – 10;
    немає відповіді – 4.
  1. Місце богослужіння:
    власний храм – 21;
    власна каплиця – 4;
    орендований зал – 4;
    приміщення перебудоване у храм – 3;
    у римо-католицькому храмі – 3;
    вагончик – 2;
    у власному храмі, що будується – 1;
    приватний будинок – 1;
    немає відповіді – 2.
  1. Земельна ділянка під новозбудований храм:
    куплена – 2;
    отримана в оренду – 7;
    отримана в безоплатне користування – 10;
    немає відповіді – 22.
  1. Середня тривалість процесу набуття ділянки: від 2 років до 12 (на це питання відповіло лише 25% священиків).
  2. Середня тривалість будови: 3-4 роки (на це питання відповіло лише 25% священиків).
  3. Основні джерела фінансування:
    Благодійні організації Католицької Церкви;
    поміч єпархій та екзархатів діаспори;
    меценати та благодійні організації в Україні;
    пожертва членів громади.
  1. Труднощі в процесі будови:
    виділення земельної ділянки у 25% випадків;
    фінансування у 25% випадків;
    протидія УПЦ(МП) у 15 % випадків;
    протидія місцевої влади у 13 % випадків.
  1. Приміщення окрім храму:
    ТАК – 21:
    катехитичних класів – 9,
    парафіяльних залів – 9;
    будинків парафіяльного Карітасу – 2;
    парафіяльних домів – 3,
    вагончик – 1,
    трапезна – 1;

    НІ – 20.

  1. Служіння в інших місцевостях:
    ТАК – 12;
    НІ – 29.
  1. Помешкання в якому проживає священик:
    приватне – 6;
    власність громади – 4;
    власність Архиєпарії/Екзархату – 7;
    монастирський дім – 8;
    орендоване приміщення – 7;
    власність батьків дружини – 1;
    відсутнє житло – 1;
    відповідь відсутня – 7.
  1. Стан помешкання, у якому проживає священик:
    добрий – 16;
    задовільне – 5;
    потребує ремонту – 11;
    не відповідає елементарним вимогам (потреба капремонту, однокімнатна квартира з батьками дружини) – 2;
    немає відповіді – 7.
  1. Середня відстань від найближчого священика: У Київській області відстань невелика, у інших областях від 30 км.

 

Б) Громада та душпастирство

  1. Кількість мешканців у місцевості служіння: від 462 до 4.000.000 осіб.
  2. Кількість греко-католиків, що проживають у місцевості: від 50 до 5.000.
  3. Середня кількість вірних:
    щонеділі – 130 осіб;
    на великі свята – 270 осіб.
  1. Активність вірних у парафіяльному житті: близько 50 %.
  2. Вірні, що радо приходять на богослужіння, але не беруть живої участі у житті парафії: близько 50 %.
  3. Члени громади:
    особи старшого віку – 27 %;
    особи середнього віку – 43 %;
    молодь – 19 %;
    діти – 11 %.
  1. Відношення до УГКЦ членів громади:
    приїхали на Схід вже греко-католиками – 44 %;
    діти або внуки греко-католиків – 17 %;
    добровільно пристали до УГКЦ через хрещення або бажають бути її членами – 29 %;
    прихожани, які бажають приєднатися до УГКЦ – 6 %;
    прихожани, які не бажають приєднатися до УГКЦ – 4%.
  1. Прицерковні товариства при громаді:
    ТАК – 21:
    Матері в Молитві,
    Віра і Світло,
    Друзі TAIZE,
    Назаретські родини,
    біблійні гуртки,
    молодіжна спільнота „Я живу”,
    євангелізаційна спільнота „Альфа”,
    вівтарна дружина,
    АА,
    Калео,
    театральний гурток,
    відео клуб, „Емаус”,
    товариство „Разом за життя”;

    НІ – 20.

  1. Катехизація дітей відбувається:
    в школі – 1;
    при парафії – 32;
    не відбувається – 2;
    немає відповіді – 7.
  1. Катехизація дорослих:
    ТАК – 32;
    Немає відповіді – 9.
  1. Доступ до місцевих ЗМІ:
    ТАК – 13 (періодичні видання, газети, місцеве радіо і телебачення);
    НІ – 11;
    Немає відповіді – 17.
  1. Методи євангелізації, щоб якнайкраще відповісти духовним потребам мешканців регіону:
    розповсюдження безкоштовної літератури;
    постійні богослужіння;
    організація релігійних і національних свят на парафії;
    привезення різних християнських реліквій на парафії;
    соціальне служіння;
    вулична євангелізація;
    вивчення Святого Письма;
    побудова храму;
    використання ЗМІ;
    табори для молоді та дітей;
    створення християнських садочків та шкіл;
    поїздки у паломницькі міста.
  1. Види соціального служіння, що здійснюються при парафії:
    існує осередок Карітасу – 3;
    капеланство у лікарні – 13;
    капеланство у в’язниці – 6;
    опіка над сиротинцем – 11;
    опіка над старечим домом – 8;
    спільнота „Віра і Світло” – 11;
    домашня опіка над хворими і потребуючими – 15;
    дитячий післяурочний прицерковний клуб – 4;
    військове капеланство – 2;
    праця з хворими на СНІД – 1.
  1. Частота організації прощ і паломництв до святих місць з членами громади: 2-3 рази у рік.
  2. Існування парафіяльної бібліотеки:
    ТАК – 28;
    НІ – 7;
    Немає відповіді – 6.
  1. Існування при парафії парафіяльної крамниці:
    ТАК – 19;
    НІ – 12;
    Немає відповіді – 10.
  1. Важливість джерела утримання священика і родини:
    стипендії з інтенцій, отриманих від Єпископа – 90%;
    винагорода від громади – 50%;
    регулярна поміч від Єпископа – 40%;
    стипендії на Літургії від парафіян – 37%;
    треби – 30%;
    зарплата дружини – 23%;
    спорадична поміч від Єпископа – 13%;
    допомога благодійників – 6%;
    Допомога монастиря – 6%.
  1. Відрахування у Пенсійний Фонд здійснюються громадою:
    ТАК – 1;
    НІ – 30;
    Немає відповіді – 10.
  1. Присутність громад інших Церков і релігійних організацій у місцевості, де знаходиться парафія: У великих містах значною кількістю громад представлені УПЦ(МП), УПЦ(КП), менша кількість громад РКЦ і протестантів, серед яких переважають П’ятидесятники, Баптисти і Адвентисти. Невелике представництво мусульман та євреїв. У менших населених пунктах подібна ситуація, де переважають громади православних Церков.
  2. Ставлення до громади УГКЦ з боку:
    місцевих жителів – добре, часами байдуже;
    місцевої влади – переважно добре, рідко негативне;
    представників інших конфесій – толерантне за винятком УПЦ(МП).

 

IV. Стратегічний розвиток УГКЦ на Сході

55. Подальший розвиток громад УГКЦ на Сході:
розробити чіткий план розвитку Сходу (участь єпархій Західної України);
служіння Богу і людям;
реєстрація нових парафій;
добре свідчення членів громади серед місцевого населення;
потреба дати людям більше, ніж це роблять інші конфесії;
покращення фінансування душпастирів;
добрі кандидати для священства з вишколом для сходу України.

  1. Концентрація уваги:
    1) великі міста;
    2) малі міста;
    3) великі села.      
  1. Найкращі способи віднайдення вірних УГКЦ:
    через ЗМІ;
    соціальне служіння;
    активне душпастирство;
    заохочення вірних до свідчення про власну Церкву;
    побудова храмів.

 

V. Підготовка працівників для праці на Сході

56. Чи була отримана достатня підготовка у семінарії для праці на Сході:
ТАК – 17;
НІ – 15;
Немає відповіді – 9.

  1. Брак підготовки найбільше полягав у:
    незнання обставин служіння на Сході;
    незнанні ментальності місцевих людей.
  1. Найкраще віднаходити кандидатів до служіння на Сході:
    серед семінаристів:
    – шукати кандидатів для священства серед місцевої молоді;
    – кандидатам для священства із Галичини, які виявляють бажання служити на Сході, надати можливість перебувати на парафіях Сходу, щоб навчилися ментальності місцевого населення і обставин служіння на Сході.

    серед духовенства:
    – шукати священиків, які мають бажання працювати на Сході;
    – надати їм не гірше фінансове забезпечення, ніж на Західній Україні.

  1. Підготовка душпастирів для праці в обставинах Сходу полягає у:
    практиці перебування на Сході під час навчання у семінарії під проводом досвідченого душпастиря;
    добрій освіті;
    проходження особливого курсу місіології у семінарії.
  1. Присутність осіб старшого віку на парафії, які виявляють бажання стати священиками:
    ТАК – 18 (були б добрими душпастирями після відповідної підготовки);
    НІ – 20;
    Немає відповіді – 3.
  1. Корисність окремої семінарії для підготовки кандидатів до священства для східних Єпархій і Екзархатів:
    ТАК – 19;
    НІ – 10;
    Поки що НІ, але згодом слід організувати таку семінарію – 5;
    Немає відповіді – 7.
  1. Завдання, які б мала сповняти така новостворена семінарія:
    підготовка священиків з усіх теренів України, які бажають служити на Сході;
    виховання покликаних з теренів Сходу.

 

VI. Роль монаших Чинів і Згромаджень в душпастирюванні на Сході

65. Служіння сестер-монахинь на парафії:
ТАК – 16;
НІ – 25.

  1. Завдання в душпастирстві, які виконують сестри: катехизація, соціальна праця.
  2. Основне завдання Чинів та Згромаджень в душпастирюванні на Сході:
    повинні встановляти свої монастирі як духовні центри, які притягували б до себе паломників;
    створення місійних центрів, які були б ударними силами для коротких;
    місійних заходів та обслуговували б кілька парафій в околиці.

 

VII. Участь мирян в „місійній” праці на Сході

68. Основні завдання мирян у „місійній” праці на Сході:
відкрито свідчити про Церкву і запрошувати знайомих до храму (особливо до спільнот, які існують при парафії);
свідчення християнського життя у щоденному житті;
соціальна праця і катехизація (після вишколу).

 

VIII. Відношення до не греко-католиків

69. Стосунки з не греко-католиками:
РКЦ – добрі стосунки і співпраця;
УПЦ(КП) – добрі і толерантні;
УАПЦ – добрі;
УПЦ(МП) – задовільні або відсутні;
протестанти – позитивні;
сектанти – негативні або відсутні.